Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014

Κάνοντας πεζοπορία στο νομό Τρικάλων...

Ιδανικός για τους λάτρεις της πεζοπορίας είναι ο νομός Τρικάλων- και μάλιστα για κάθε εποχή -αφού η πλούσια χλωρίδα που αναπτύσσεται, δίνει στην κάθε περιοχή και ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό, μοναδικό σε πανελλήνιο επίπεδο.

Με οδηγό τον Σύλλογο Ορειβασίας- Χιονοδρομίας Τρικάλων, το ΑΠΕ-ΜΠΕ επιχειρεί μια μικρή πεζοπορική "περιπέτεια" στην περιοχή. Τα μέλη του Συλλόγου, σκοπός του οποίου είναι η προώθηση των αθλημάτων βουνού στην ευρύτερη περιοχή των Τρικάλων, εξορμούν συχνά και εξερευνούν τις παρακάτω πεζοπορικέ διαδρομές απολαμβάνοντας τις μοναδικές εικόνες που απλόχερα τους προσφέρει η φύση...

Βλαχόστρατα: 40'

Ένα μοναδικό κομμάτι πετρόχτιστου μονοπατιού που χρησιμοποιούσαν οι Βλάχοι για να μεταβούν στα χωριά του Ασπροποτάμου από τη Θεσσαλία. Ξεκινά λίγο μετά την τοποθεσία Ξυλογέφυρο πάνω στον χωματόδρομο που συνδέει τον οικισμό Βλάχα με το Νεραϊδοχώρι.

Το μονοπάτι κινείται παράλληλα με το ποτάμι αλλά γρήγορα απομακρύνεται από την όχθη του και ο πεζοπόρος βρίσκεται ψηλά στο απόκρημνο φαράγγι και έχει εκπληκτική θέα στα "αλπικά" βουνά Λουπάτα και Μαρόσα που ξεπερνούν τα 2000 μέτρα υψόμετρο και στο έντονο φυσικό τοπίο της περιοχής. Μετά το πέρασμα στα ψηλά, το μονοπάτι κατηφορίζει στο δάσος για να καταλήξει στο όμορφο πέτρινο γεφύρι "Χατζηπέτρου" που οδηγεί στον παλιό νερόμυλο.

Από εκεί το Νεραϊδοχώρι απέχει περίπου δύο χιλιόμετρα από το δρόμο, ωστόσο υπάρχει και η επιλογή ενός απότομου στενού μονοπατιού που καταλήγει στο χωριό.

Λιβάδια Περτουλίου - Κόζιακας, κορυφή Αστραπή 1901 μ.: 2:15'

Η πιο δημοφιλής διαδρομή της περιοχής. Ξεκινά ακριβός απέναντι από το Χιονοδρομικό Κέντρο Περτουλίου, περνώντας το ξύλινο γεφυράκι διασχίζουμε τα όμορφα λιβάδια και μπαίνουμε μέσα στο εκπληκτικό δάσος του Κόζιακα με κατεύθυνση βόρια. Σε περίπου μισή ώρα αφήνουμε το δασικό δρόμο και ακολουθούμε τη σήμανση σε όμορφο και ευδιάκριτο μονοπάτι.

Μετά από 20 περίπου λεπτά υπάρχει διασταύρωση στο μονοπάτι που δίνει δύο επιλογές. Αριστερά η σύντομη διαδρομή που λίγο ψηλότερα συναντά και πάλι το χωματόδρομο, δεξιά η πιο μεγάλη διαδρομή που είναι όμως πιο όμορφη και περνά μέσα από ένα από το πιο παρθένα κομμάτια του βουνού. Στα 1750 μέτρα μετά από 1:45' περπάτημα φτάνουμε στο ορειβατικό καταφύγιο όπου υπάρχει και πηγή για νερό. Από εκεί η κορυφή απλώνεται μπροστά μας και απέχει περίπου 30'.

Ο γύρος των Μετεώρων: 2:30'

Μια διαδρομή που προσφέρει μοναδικές εικόνες και μια ολοκληρωμένη εμπειρία για τα Μετέωρα. Η διαδρομή ξεκινά κάτω από το μοναστήρι του Αγ. Νικολάου και μετά από λίγα μέτρα πάνω στο δρόμο κάνουμε αριστερά σε ευδιάκριτο μονοπάτι που οδηγεί στην Ι.Μ. Μεγάλου Μετέωρου. Η διαδρομή ανάμεσα στα θεόρατα βράχια και στην πλούσια χλωρίδα των Μετεώρων είναι εκπληκτική. Φτάνοντας στο Μεγάλο Μετέωρο συνεχίζουμε με κατεύθυνση βόρεια στο όμορφο μονοπάτι που προσφέρει πολύ όμορφη θέα προς τη Μονή.

Λίγα μέτρα μετά κατηφορίζουμε και συναντάμε την Ι. Μ. Υπαπαντής, ένα άγνωστος στους πολλούς μοναστήρι χτισμένο μέσα στο βράχο. Από εκεί η διαδρομή συνεχίζει ελαφρώς κατηφορική μέχρι να φτάσουμε και πάλι στο κεντρικό δρόμο λίγα μέτρα πιο χαμηλά από την Ι.Μ. Αγ. Νικολάου. Πριν φτάσουμε στο δρόμο αφήνουμε δεξιά μας τον βράχο που ονομάζεται Ντουπιανή όπου συνήθως θα δούμε αναρριχητές να δοκιμάζουν τις ικανότητές τους και να προσφέρουν εκπληκτικό θέαμα.